Geoblog.pl    spychi    Podróże    Na koniec świata i z powrotem    Rafę zalało

Rafę zalało

Australia
Australia, Cairns

Kochani dziś bardzo krótko.

Po 3 godzinach lotu dotarliśmy do Cairns na północno-wschodnim wybrzeżu Australii. Typowe miasteczko turystyczne, które wabi wizją Wielkiej Rafy Koralowej. Ani ładne ani brzydkie.

Niestety nie trafiliśmy w pogodę. Leje jak z cebra, tropikalna wichura, do tego 28 stopni. Rozmawiamy z kilkoma miejscowymi osobami i same są zdziwione tym, co dzieje się za oknem. Dziś odwołano nawet większość rejsów na Rafę (wiatr 40 knotów). Jutro ma być tak samo.

Dzień minął nam na szwędaniu się po miasteczku i chowaniu przed deszczem. Rozeznajemy się też w ofertach nurkowania. Trzeba przyznać, że tanio nie jest, ale nie wyjedziemy stąd bez nura wśród morskich żyjątek. Większość firm oferuje 4 do 6 godzin na zewnętrznej Rafie, na statku 80-120 osób. W tym czasie można się opalać, w cenie wliczony jest snorkel, za nurkowanie ze sprzętem trzeba „trochę” dopłacić.

Pogoda ma się zmienić dopiero w niedzielę. Trzeba będzie cierpliwie poczekać, a w międzyczasie można posiedzieć w pubie i napić się lokalnego piwka. Mamy chyba z tuzin ulotek z ofertami rejsów i nurkowań, więc jest w czym wybierać :)

genek
genek - 2013-04-11 16:03
odnosnie piwka w AUS - to jest tu kompletna lipa trza sie przerzucic na winka. Jak dobrze sie poszuka to w Coles winko za 2 AUS utrzelisz... i to takie co w PL kosztuje 20 zet , wiec proporcja cenowa w druga strone tu zadziala :)

spychi
spychi - 2013-04-12 09:57
Masz calkowita racje. Nie dosc, ze lipa to jeszcze ceny z kosmosu. Z winem jest jednak maly problem - ja go strasznie nie lubie. Nawet do obiadu... Moze poza bialym slodkim od swieta. Li za to jest bardzo zadowolona :)